• ul. Piastowska 11a, 15-207 Białystok
  • ebok@koba.pl

Aktualności

Zmiany w Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Koba spółkę z ograniczona odpowiedzialnością.

Szanowny Abonencie Uprzejmie informujemy, że 10 stycznia 2017r. wchodzi w życie ustawa z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. Z 2016r., poz. 1823). W celu dostosowania do obowiązujących przepisów prawnych wprowadzamy zmiany w Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Koba spółkę z ograniczona odpowiedzialnością (dotyczącym Abonentów podłączonych od dnia 25 grudnia 2014r) oraz Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Koba spółkę z ograniczona odpowiedzialnością (dotyczącym Abonentów podłączonych do dnia 25 grudnia 2014r). Przedstawione zmiany podyktowane są koniecznością dostosowania dokumentacji używanej przez spółkę Koba do obowiązującego prawa i nie wiążą się ze wzrostem kosztów po stronie Abonenta za usługi telekomunikacyjne. Ponadto sposób rozliczeń, ceny jak i wysokość abonamentów nie ulegają żadnym modyfikacjom. Aby ułatwić Państwu zapoznanie się ze zmianami poniżej przedstawiamy ich wykaz: I Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Koba spółkę z ograniczona odpowiedzialnością (dotyczący Abonentów podłączonych od dnia 25 grudnia 2014r) a) § 33 ust. 12 pkt 5 otrzymuje brzmienie: „pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 PT, w tym w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. Poz. 1823)” b) § 33 ust. 15 otrzymuje brzmienie „Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego lub w przypadku braku przesłanek do jego wszczęcia, Abonent może skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym, kierując do niego pozew przeciwko Dostawcy usług lub składając wniosek o zawezwanie do próby ugodowej lub wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument, ma on prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. Poz. 1823) lub przed sądem polubownym, w tym stałym sądem polubownym przy Prezesie UKE, o którym mowa w art. 110 PT. Postępowanie w trybie art. 109 w/w ustawy jest prowadzone przez Prezesa Urzędu Komunikacji elektronicznej (podmiot uprawniony) na wniosek Abonenta, na wniosek Dostawcy usług lub z urzędu, jeśli wymaga tego ochrona interesu konsumenta w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z kolei postępowanie przed sądem polubownym, o którym mowa w art. 110 PT prowadzone jest przez stałe polubowne sądy konsumenckie przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Szczegóły dotyczące procedur oraz możliwe do zastosowania formularze stosownych wniosków i pism znajdują się na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej http://www.uke.gov.pl/wzory-formularzy-w-sadzie-polubownym-1286 oraz na stronie Centrum Informacji Konsumenckiej tego urzędu: http://www.cik.uke.gov.pl/.” II Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Koba spółkę z ograniczona odpowiedzialnością (dotyczący Abonentów podłączonych do dnia 25 grudnia 2014r) a) § 33 ust. 12 pkt 5 otrzymuje brzmienie: „pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 PT, w tym w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. Poz. 1823)” b) § 33 ust. 15 otrzymuje brzmienie „Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego lub w przypadku braku przesłanek do jego wszczęcia, Abonent może skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym, kierując do niego pozew przeciwko Dostawcy usług lub składając wniosek o zawezwanie do próby ugodowej lub wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument, ma on prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. Poz. 1823) lub przed sądem polubownym, w tym stałym sądem polubownym przy Prezesie UKE, o którym mowa w art. 110 PT. Postępowanie w trybie art. 109 w/w ustawy jest prowadzone przez Prezesa Urzędu Komunikacji elektronicznej (podmiot uprawniony) na wniosek Abonenta, na wniosek Dostawcy usług lub z urzędu, jeśli wymaga tego ochrona interesu konsumenta w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z kolei postępowanie przed sądem polubownym, o którym mowa w art. 110 PT prowadzone jest przez stałe polubowne sądy konsumenckie przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Szczegóły dotyczące procedur oraz możliwe do zastosowania formularze stosownych wniosków i pism znajdują się na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej http://www.uke.gov.pl/wzory-formularzy-w-sadzie-polubownym-1286 oraz na stronie Centrum Informacji Konsumenckiej tego urzędu: http://www.cik.uke.gov.pl/.” W przypadku braku akceptacji wprowadzonych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia w życie wspomnianych zmian. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy Dostawcy usług przysługuje zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Na Państwa pytania odpowiedzą nasi specjaliści pod numerem telefonu 85 333 33 33 lub za pośrednictwem adresu e-mail bok@koba.pl.

Czytaj dalej

Rozwiązywanie problemów z połączeniem sieciowym w systemie Windows 10

Od poniedziałku otrzymujemy zgłoszenia od użytkowników systemu Windows 10, którzy nie mają połączenia z internetem: zarówno przez kabel ethernetowy jak i sieć wifi. Problem występujący u tych osób związany jest z pobieraniem adresu sieciowego. Rozwiązaniem tego problemu jest zresetowanie ustawień protokołu IP oraz wyczyszczenie winsock 1. Kliknij prawym przyciskiem na ikonce “Start” w dolnym lewym rogu ekranu. 2. Wybierz opcję “Wiersz poleceń (administrator)” 3. W nowo otwartym okienku wpisz polecenie: netsh winsock reset 4. Potwierdź klawiszem “Enter“, następnie wpisz polecenie: netsh int ip reset 5. Potwierdź klawiszem “Enter“, następnie zrestartuj komputer. Po wykonaniu powyższych czynności komputer powinien ponownie odzyskać sprawność i prawidłowo pobierać adres IP. Dla użytkowników mniej zaawansowanych przygotowaliśmy plik, który należy umieścić na pulpicie. Klikamy na nim prawym przyciskiem i wybieramy “Uruchom jako administrator”. Po zakończeniu działania należy wcisnąć dowolny przycisk – komputer zrestartuje się automatycznie.   W załączeniu wymieniony plik (Win10_repair.bat)    

Czytaj dalej

Informujemy o zmianie Regulaminów promocji

Szanowni Państwo, Informujemy o zmianie Regulaminu promocji Nowe LTE 2016 oraz Super Mobilne LTE. Końcem zeszłego roku uchwalono i opublikowano Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 ustanawiające środki dotyczące dostępu do otwartego internetu oraz zmieniające dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Rozporządzenie określa ogólne zasady, które maja zapewnić równy i niedyskryminujący dostęp do internetu. Przedstawione zmiany podyktowane są koniecznością dostosowania dokumentacji używanej przez Spółkę Koba do obowiązującego prawa i nie wiążą się ze wzrostem kosztów po stronie Abonenta za usługi telekomunikacyjne. Ponadto sposób rozliczeń, ceny, jak i wysokość abonamentów nie ulegają żadnym modyfikacjom. Aby ułatwić Państwu zapoznanie się ze zmianami poniżej zamieszczamy link do Regulaminów promocji oraz wykaz zmian. koba.pl/dokumenty-do-pobrania/ Informujemy, że zmiany wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2017r. W przypadku braku akceptacji wprowadzonych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia w życie wspomnianych zmian. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy związanej z ulgą przyznaną Abonentowi, Dostawcy usług przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi (pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania), o której mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Na Państwa pytania odpowiedzą nasi specjaliści pod numerem telefonu 85 333 33 33 lub za pośrednictwem adresu e-mail: bok@koba.pl.   Wykaz zmian Regulaminu promocji Nowe LTE 2016 oraz Super Mobilne LTE I W §3 dodaje się ustępy od 6 do 18 w niniejszym brzmieniu: 6. Dostawca usług informuje, że są stosowane procedury dotyczące pomiaru i organizacji ruchu w infrastrukturalej Sieci Telekomunikacyjnej należącej do P4 Sp. z o.o. z której wykorzystaniem świadczona jest Abonentowi usługa telekomunikacyjna. Szczegółowe informacje w zakresie niestanowiącym tajemnicy przedsiębiorstwa dotyczące wpływu tych procedur na jakość świadczonych Usług Telekomunikacyjnych prezentowane są na stronie www.play.pl. Dostawca usług może stosować środki zarządzania ruchem oparte o obiektywne różnice w wymogach dotyczących technicznej jakości usług. Procedury i środki opisane powyżej nie powinny wpływać negatywnie na jakość usług dostępu do Internetu oraz prywatność użytkowników końcowych. Środki, które może stosować Dostawca usług w odniesieniu do usługi dostępu do Internetu, nie są dyskryminacyjne i mają na celu optymalizację ogólnej jakości transmisji. 7. Dostawca usług może stosować szczególne środki zarządzania ruchem wykraczające poza środki określone powyżej, w przypadkach, w których jest to konieczne, aby: a) zapewnić zgodność z przepisami prawa, którym podlega Dostawca usług, jak również z dotyczącymi Dostawcy usług orzeczeniami sądowymi lub decyzjami organów publicznych; b) utrzymać integralność i bezpieczeństwo sieci, usług świadczonych za pośrednictwem sieci oraz urządzeń końcowych użytkowników, w szczególności: – wyeliminować przekaz komunikatu, który zagraża bezpieczeństwu lub integralności Sieci Telekomunikacyjnej lub Usług Telekomunikacyjnych; – przerwać lub ograniczyć świadczenie Usług Telekomunikacyjnych na zakończeniu Sieci Telekomunikacyjnej, z którego następuje wysyłanie komunikatów zagrażających bezpieczeństwu Sieci Telekomunikacyjnej lub Usług Telekomunikacyjnych. c) zapobiec grożącym przeciążeniom sieci oraz złagodzić skutki wyjątkowego lub tymczasowego przeciążenia sieci (w takim przypadku równoważne rodzaje transferu danych są traktowane jednakowo). Szczególne środki zarządzania ruchem stosowane są wyłącznie przez okres konieczny do osiągnięcia celów opisanych powyżej i mogą wiązać się z pogorszeniem parametrów jakości usługi dostępu do Internetu. 8. Prędkości usługi dostępu do Internetu oraz przepływności aplikacji i serwisów wykorzystywanych przez Abonenta w usłudze dostępu do Internetu mają bezpośredni wpływ na ilość danych wysyłanych i odbieranych przez Abonenta, co może w niektórych przypadkach doprowadzić do osiągnięcia limitu transmisji danych. Prędkość usługi dostępu do Internetu: – 8-32 kbit/s – zazwyczaj umożliwia oglądanie nieskomplikowanych, przeważnie tekstowych stron internetowych zawierających małą ilość danych, pobieranie wiadomości e-mail o małych wielkościach, wymianę informacji tekstowej przy pomocy komunikatora, przy czym wszystkie wyżej wymienione aktywności mogą być czasochłonne, a ich jednoczesna realizacja utrudniona; – 1-2 Mbit/s – pozwala zasadniczo na korzystanie z większości aplikacji i serwisów w dostępie do Internetu w tym np. oglądanie wideo w średniej jakości, z wyłączeniem danych przygotowanych z przeznaczeniem dla wyższych prędkości transmisji danych takich jak materiały wideo w wysokiej jakości czy treści nadawane na żywo; – 5-8 Mbit/s – umożliwia elastyczne korzystanie ze zdecydowanej większości funkcjonalności aplikacji i serwisów w dostępie do Internetu, w tym np. pobierania materiałów wideo o wysokiej jakości, z zastrzeżeniem usług, które wymagają szczególnie wysokiej prędkości transmisji danych (np. materiały wideo o bardzo wysokiej rozdzielczości lub liczbie klatek na sekundę). 9. Podane wyżej informacje to dane orientacyjne, mogą ulegać zmianie w zależności od rodzaju usługi oraz wraz z rozwojem technologii i standardów. 10. Pozostałe parametry jakości usługi dostępu do Internetu takie jak np. opóźnienie i jego zmienność (tzw. jitter) mają istotny wpływ w szczególności na aplikacje realizujące telefonię IP, wideokonferencje oraz gry interaktywne. 11. Dostawca usług wskazuje, że 1 GB transmisji danych szacunkowo wystarcza na 100 minut pobierania pliku wideo w rozdzielczości 480p z prędkością 1,3 Mbit/s albo 40 minut pobierania pliku wideo w rozdzielczości 720p z prędkością 3,3 Mbit/s albo 7 godzin pobierania plików audio w formacie mp3. Podane wyżej informacje to dane orientacyjne, mogą ulegać zmianie w zależności od rodzaju usługi (w tym m.in. stosowanego poziomu kompresji plików) oraz wraz z rozwojem technologii i standardów. 12. Szacunkowa maksymalna prędkość przesyłania danych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. ustanawiającego środki dotyczące dostępu do otwartego internetu oraz zmieniającego dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii („Rozporządzenie o otwartym Internecie”) wynosi 50 Mbit/s dla danych pobieranych i 10 Mbit/s dla danych wysyłanych. Cennik, Umowa lub inny regulamin Dostawcy usług mogą określać inną wysokość szacunkowej prędkości maksymalnej w rozumieniu Rozporządzenia o otwartym Internecie. Jeżeli w komunikacji marketingowej Operator pokazuje prędkość (prędkość deklarowana), to odpowiada ona szacunkowej prędkości maksymalnej. 13. Jeżeli prędkość przesyłania danych wskazana przez Dostawcę usług w Cenniku lub innym regulaminie jest niższa niż wartość wskazana w poprzednim ustępie, należy przyjąć, że stanowi ona szacunkową maksymalną prędkość transmisji danych w rozumieniu Rozporządzenia o otwartym Internecie. 14. Jednocześnie w sytuacji, w której wskazana przez Dostawcę usług w Cenniku lub innym regulaminie prędkość przesyłania danych jest wyższa niż określona powyżej szacunkowa prędkość maksymalna

Czytaj dalej

Nowy dekoder Tuner Globo HD XC3 Twin DVB-C

Dekoder Tuner Globo HD XC3 Twin DVB-C występuje w dwóch wersjach: bez dysku twardego oraz z wbudowany dyskiem o pojemności 500GB, na który można nagrywać nasze ulubione programy. Dzięki zastosowaniu dwóch głowic, można nagrywać jeden program i oglądać inny. W dekoderze zainstalowano szereg złącz: – wejście SCART – wejście HDMI – dwa porty USB – jeden port Ethernet zdjęcie dekodera: satteam.pl

Czytaj dalej
Skip to content