• ul. Piastowska 11a, 15-207 Białystok
  • ebok@koba.pl

Aktualności

NOWOŚĆ!!! Telefonia mobilna w KOBIE!

Szanowni Państwo, Już teraz możecie skorzystać z nowej usługi Telefonii Mobilnej.   Dzięki niej zyskacie: – Rozmowy za grosze do kraju i za granicą – Możliwość odbierania połaczeń za granicą bez opłat za roaming – Wygodę odbierania połączeń z telefonu stacjonarnego na komórce   W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 85 333 33 33 lub osobiście.  

Czytaj dalej

Burza, a routery.

Szanowni Państwo, w związku z sytuacją za oknem przedstawiamy krótki wywiad z serwisantem firmy KOBA.   1. Czy korzystanie z routera Wi-Fi w domu podczas burzy jest bezpieczne? Serwisant KOBA: Jeżeli użytkownik nie posiada anteny zewnętrznej, a sieć elektryczna jest zabezpieczona, to nie ma przeciwwskazań do używania routera w czasie burzy.   2. Czy router możne się spalić podczas burzy? Serwisant KOBA: Jeżeli piorun uderzy w antenę zewnętrzną, lub w instalację elektryczną urządzenie może zostać poważnie uszkodzone.   3. Co zrobić, jeśli spali mi się router? Serwisant KOBA: Jeżeli nastąpi to na wskutek wyładowania atmosferycznego w większości przypadków urządzenie nadaje się do utylizacji. W niektórych przypadkach wystarczy wymiana zasilacza.   4. Jak mogę tego uniknąć? Serwisant KOBA: Jeżeli korzystamy z anteny zewnętrznej (internet radiowy, LTE) najlepiej jest odłączać przewody od anten do urządzeń. Jeżeli nie jesteśmy pewni zabezpieczeń odgromowych zainstalowanych na budynku, najlepiej jest odłączyć wszelkie urządzenia elektryczne od gniazdek w czasie burz z piorunami.  

Czytaj dalej

Uwaga! Fałszywy komunikat.

UWAGA! W ostatnim czasie otrzymujemy zgłoszenia od użytkowników o pojawiających się komunikatach w przeglądarkach internetowych odnośnie rzekomych przestępstw popełnionych przez nich. Jako KOBA informujemy, iż pojawiające się komunikaty są próbą wyłudzenia od użytkowników pieniędzy (poprzez wysłanie SMS na wskazany numer). Jest to SMS typu Premium, po wysłaniu którego użytkownik zostanie obciążony kwotą kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. Ważna rzecz, którą należy sprawdzić, to adres internetowy w pasku adresu przeglądarki. Wszystkie komunikaty od firmy KOBA powinny zawierać na początku adres: http:// koba.pl W podanym przypadku początek adresu to: http:// systemsecurity.virus-notification.infovsdvvcvadvcva.welovet… (zdjęcie 1) W większości przypadków treść wymienionych komunikatów zawiera błędy w pisowni, literówki lub nielogiczną odmianę wyrazów. W podanym przykładzie można znaleźć w “Kroku 2”: Jest to ymagane do potwierdzenia tego faktu. (brak litery “w” na początku wyrazu) Lub w mniejszym oknie: Z Twojego komputer oglądano nielegalny film (brak litery “a” na końcu wyrazu) .(zdjęcie 1) Przykład prawidłowego komunikatu – zdjęcie 2. Prosimy uważać podczas przeglądania internetu na klikanie w różnego rodzaju reklamy lub okienka wyglądające jak odtwarzacze filmów. Jeżeli są Państwo nakłaniani do rejestracji lub przesłania dodatkowych danych (numery telefonu, adresy email) – w większości przypadków są to próby wyłudzenia danych użytkowników. Posiadanie programu antywirusowego z aktualną bazą danych oraz dodatki blokujące reklamy/skrypty w przeglądarce internetowej pomagają w unikaniu przypadków jak ten opisany przez nas. Gdyby potrzebowali Państwo pomocy w zabezpieczeniu komputera lub usunięciu wirusów SERWIS KOMUPUTEROWY KOBA czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-19:00 oraz w sobotę od 9:00 do 14:00. Nasi specjaliści dostępni są również pod numerem telefonu (85) 333 33 33 (wew. 4).  

Czytaj dalej

Ogłoszenie wyników naszego konkursu (FreeHotSpot)

UWAGA!!! Czas na ogłoszenie wyników naszego konkursu na imię dla naszej wiewiórki. Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie. Wasze odpowiedzi bardzo nam się podobały, wykazaliście się dużą pomysłowością. Konkurs wygrała Pani Agnieszka Jarosławska, podając imię SPOTKA. Nagrodą jest oczywiście Selfie Stick oraz gadżety FreeHotSpota. Serdecznie gratulujemy! Torbę z gadżetami otrzymują: Grzegorz Klimaszewski Katarzyna Kot Łukasz Maryszczak Magdalena Stachurska Edyta Korsak Jędrzej Lenkiewicz Agnieszka Danowska Radek Zabrocki Emilia Tarachoń Paweł Grabowski Po odbiór nagród zapraszamy od dnia 17.05.2016r. do Biura Obsługi Klienta przy ul. Piastowskiej 11a w godz. 8.00 – 20.00.

Czytaj dalej

Przepraszamy za utrudnienia w dniu 8 kwietnia 2016

Szanowni Państwo, Obecna awaria spowodowana jest uszkodzeniem kabli energetycznych zasilających nasz budynek. Staramy się jak najszybciej przywrócić zasilanie. O postępach będziemy informować Państwa na bieżąco na naszym FB https://www.facebook.com/KOBAbialystok Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Czytaj dalej

Zamieszczaj ogłoszenia na kanale informacyjnym w telewizji KOBA!

Chcecie Państwowynająć lub sprzedać mieszkanie? Rower? Samochód? Poinformować o ważnym wydarzeniu lub złożyć życzenia z okazji imienin, urodzin lub rocznicy ślubu? A może wyznać miłość ukochanej/ukochanemu? Kanał informacyjny w telewizji KOBA to doskonałe miejsce do tego! Dzięki niemu Twoje ogłoszenie dotrze do wszystkich naszych widzów. Wszystkich zainteresowanych szczegółami współpracy zapraszamy do kontaktu mailowego na adres: marketing.ofeta@koba.pl

Czytaj dalej

Informujemy o zmianie regulaminów świadczenia usług telekomunikacyjnych

Szanowni Państwo, Informujemy o zmianie Regulaminów świadczenia usług telekomunikacyjnych. Końcem zeszłego roku uchwalono i opublikowano Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 ustanawiające środki dotyczące dostępu do otwartego internetu oraz zmieniające dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Rozporządzenie określa ogólne zasady, które maja zapewnić równy i niedyskryminujący dostęp do internetu. Przedstawione zmiany podyktowane są koniecznością dostosowania dokumentacji używanej przez Spółkę Koba do obowiązującego prawa i nie wiążą się ze wzrostem kosztów po stronie Abonenta za usługi telekomunikacyjne. Ponadto sposób rozliczeń, ceny, jak i wysokość abonamentów nie ulegają żadnym modyfikacjom. Aby ułatwić Państwu zapoznanie się ze zmianami poniżej zamieszczamy link do Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz wykaz zmian. www.koba.pl/dokumenty-do-pobrania/ Informujemy, że zmiany wchodzą w życie z dniem 30 kwietnia 2016r. W przypadku braku akceptacji wprowadzonych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia w życie wspomnianych zmian tj. do dnia 30 kwietnia 2016 roku. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy związanej z ulgą przyznaną Abonentowi, Dostawcy usług przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi (pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania), o której mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Na Państwa pytania odpowiedzą nasi specjaliści pod numerem telefonu 85 333 33 33 lub za pośrednictwem adresu e-mail: bok@koba.pl. Wykaz zmian Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych dotyczący umów zawartych od 25 grudnia 2014 roku 1. W §5 dotychczasowym ustępom 5,6 i 7 nadaje się nową numerację, odpowiednio 10, 11 i 12 (tj. ustęp 5 otrzymuje numer 10, ustęp 6 otrzymuje numer 11, ustęp 7 otrzymuje numer 12). 2. Do §5 dodaje się ust. 5 w brzmieniu: Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości Usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych dla Usług świadczonych na minimalnym poziomie 80 % deklarowanej w Umowie prędkości dla Usługi świadczonej w technologii światłowodowej oraz na poziomie 65 % dla Usługi świadczonej w pozostałych technologiach. Deklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną. Zwykle dostępna prędkość mieści się w przedziale prędkości minimalnej i deklarowanej (maksymalnej). Prędkości pobierania danych i prędkości wysyłania danych, mierzone są za pomocą testów dostępnych na stronie internetowej pod adresem www.test.koba.pl, za pomocą urządzenia serwisowego Dostawcy usług podłączonego do Zakończenia Sieci w Lokalu Abonenta. Jakość parametrów Usługi jest gwarantowana na odcinku od routera brzegowego Dostawcy usług do Zakończenia Sieci w Lokalu Abonenta. W razie niezachowania parametrów, o których mowa powyżej, dostęp do informacji i treści oraz możliwość ich rozpowszechniania, a także możliwość korzystania z niektórych aplikacji i usług mogą być ograniczone. Niezachowanie powyższych parametrów przepustowości stanowi nienależyte wykonanie Umowy, za które Dostawca usług ponosi odpowiedzialność zgodnie z § 32. 3. Do §5 dodaje się ust. 6 w brzmieniu: Zależnie od wybranej przez Abonenta oferty, prędkość pobierania i wysyłania danych różni się. Przykładowo, plik wideo o rozmiarze 1 GB zostanie pobrany w czasie: 1 min 22 s dla Usługi, której prędkość pobierania wynosi 100 Mb/s lub 13 min 39 s dla Usługi, której prędkość pobierania wynosi 10 Mb/s przy maksymalnej dostępnej prędkości pobierania danych. Przy przepustowości na poziomie minimalnym, czas pobierania będzie odpowiednio dłuższy, zgodnie parametrami wskazanymi w ust. 6. Prędkość wysyłania danych również różni się w zależności od wyboru oferty. Wybór Usługi o przepustowości pobierania niższej niż 10 Mb/s może uniemożliwić korzystanie z niektórych treści i aplikacji wymagających wyższych przepustowości, takich jak odtwarzanie on-line treści w jakości HD, korzystanie z komunikatorów przesyłających obraz w jakości HD lub granie w niektóre gry on-line. 4. Do §5 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: Dostawca usług nie stosuje limitu ilości pobierania i wysyłania danych. 5. Do §5 dodaje się ust. 8 w brzmieniu: Korzystanie z innych Usług świadczonych przez Dostawcę usług za pomocą Sieci nie ma wpływu na prędkość pobierania i wysyłania danych w ramach Usługi dostępu do Internetu. Dostawca usług świadczy inne Usługi wyłącznie wtedy, gdy przepustowość Sieci umożliwia równoczesne korzystanie ze wszystkich Usług pozostaje bez wpływu na ich jakość. 6. Do §5 dodaje się ust. 9 w brzmieniu: W celu pomiaru i organizacji ruchu w Sieci oraz dla zapewnienia gwarantowanej jakości Usług, Dostawca usług za pomocą odpowiednich narzędzi prowadzi stały monitoring obciążenia Sieci w charakterystycznych jej punktach lub na styku z sieciami innych operatorów. Monitorowanie nie wpływa na jakość świadczonych Usług, prywatność Abonenta i ochronę jego danych osobowych. Wykaz zmian Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych dotyczący umów zawartych do 24 grudnia 2014 1. W §5 dotychczasowym ustępom 5,6 i 7 nadaje się nową numerację, odpowiednio 10, 11 i 12 (tj. ustęp 5 otrzymuje numer 10, ustęp 6 otrzymuje numer 11, ustęp 7 otrzymuje numer 12). 2. Do §5 dodaje się ust. 5 w brzmieniu: Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości Usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych dla Usług świadczonych na minimalnym poziomie 80 % deklarowanej w Umowie prędkości dla Usługi świadczonej w technologii światłowodowej oraz na poziomie 65 % dla Usługi świadczonej w pozostałych technologiach. Deklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną. Zwykle dostępna prędkość mieści się w przedziale prędkości minimalnej i deklarowanej (maksymalnej). Prędkości pobierania danych i prędkości wysyłania danych, mierzone są za pomocą testów dostępnych na stronie internetowej pod adresem www.test.koba.pl, za pomocą urządzenia serwisowego Dostawcy usług podłączonego do Zakończenia Sieci w Lokalu Abonenta. Jakość parametrów Usługi jest gwarantowana na odcinku od routera brzegowego Dostawcy usług do Zakończenia Sieci w Lokalu Abonenta. W razie niezachowania parametrów, o których mowa powyżej, dostęp do informacji i treści oraz możliwość ich rozpowszechniania, a także możliwość korzystania z niektórych aplikacji i usług mogą być ograniczone. Niezachowanie powyższych parametrów przepustowości stanowi nienależyte wykonanie Umowy, za które Dostawca usług ponosi odpowiedzialność zgodnie z § 32. 3. Do §5 dodaje się ust. 6 w brzmieniu: Zależnie od wybranej przez Abonenta oferty, prędkość pobierania i wysyłania danych różni się. Przykładowo, plik wideo o rozmiarze 1 GB zostanie pobrany w czasie: 1 min 22 s dla Usługi, której prędkość pobierania wynosi 100 Mb/s lub 13 min 39 s dla Usługi, której prędkość pobierania wynosi 10 Mb/s przy maksymalnej dostępnej prędkości pobierania

Czytaj dalej
Skip to content