Od poniedziałku otrzymujemy zgłoszenia od użytkowników systemu Windows 10, którzy nie mają połączenia z internetem:
zarówno przez kabel ethernetowy jak i sieć wifi. Problem występujący u tych osób związany jest z pobieraniem adresu sieciowego. Rozwiązaniem tego problemu jest zresetowanie ustawień protokołu IP oraz wyczyszczenie winsock
1. Kliknij prawym przyciskiem na ikonce “Start” w dolnym lewym rogu ekranu.
2. Wybierz opcję “Wiersz poleceń (administrator)”
3. W nowo otwartym okienku wpisz polecenie:
netsh winsock reset
4. Potwierdź klawiszem “Enter“, następnie wpisz polecenie:
netsh int ip reset
5. Potwierdź klawiszem “Enter“, następnie zrestartuj komputer.
Po wykonaniu powyższych czynności komputer powinien ponownie odzyskać sprawność i prawidłowo pobierać adres IP.
Dla użytkowników mniej zaawansowanych przygotowaliśmy plik, który należy umieścić na pulpicie. Klikamy na nim prawym przyciskiem i wybieramy “Uruchom jako administrator”. Po zakończeniu działania należy wcisnąć dowolny przycisk – komputer zrestartuje się automatycznie.
W załączeniu wymieniony plik (Win10_repair.bat)